یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
خدیجه کبری اصفهان

حوزه/ طلحه موسی، مبلغ بین‌المللی و شاگرد شیخ زکزاکی، در نشست “مدار حقیقت” طلاب اصفهان به اهمیت تحقیق در دستیابی به حقیقت و نقش اخلاق در ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آقای طلحه موسی مبلغ بین‌المللی دین و از شاگردان شیخ ابراهیم زکزاکی، در نشست اخلاقی-تربیتی با عنوان "مدار حقیقت" در جمع طلاب مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) اصفهان، به تشریح چگونگی گرایش خود به مکتب شیعه پرداخت.

طلحه موسی در این نشست با تاکید بر اهمیت تحقیق و بررسی در دستیابی به حقیقت، گفت: "نمی‌توان صرف گفتن و نوشتن برخی افراد حقیقت را به دست آورد، بلکه برای به دست آوردن حقیقت باید تحقیق و بررسی بسیاری کرد.

وی همچنین با اشاره به سه دسته از علمای اهل سنت، تصریح کرد: برخی از آنها به دلیل تعصب، برخی از ترس و برخی دیگر به دلیل عدم آگاهی، حقیقت را کتمان می‌کنند.

این مبلغ بین‌المللی دین، با تاکید بر نقش اخلاق در تبلیغ دین، بیان داشت: ما شیعیان باید دیگران را با اخلاق خوب و علم کافی با مکتب اهل‌بیت علیهم السلام آشنا کنیم و برای موفقیت در این کار مطالعه، مباحثه و تحقیق فراوانی نیاز داریم.

طلحه موسی در ادامه نشست، با بیان خاطراتی از استاد خود، شیخ زکزاکی، به ویژگی‌های بارز ایشان از جمله صداقت، امانتداری و خوش‌اخلاقی اشاره کرد و گفت: وی با این خصوصیات توانسته تعداد زیادی از اهل سنت نیجریه و از جمله خودم و دوستانم را به مکتب شیعه گرایش دهد.

در پایان این نشست، طلحه موسی به سوالات حاضران پاسخ داد و با توجه به محل برگزاری نشست، طلاب را به الگوگیری از سیره حضرت خدیجه (س) و تلاش برای نجات بانوان دیگر از دوری از ارزش‌های اسلامی دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha